Πιλοτικό Πρόγραμμα Role Models (Erasmus+) στο Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ υλοποίησε για δεύτερη σχολική χρονιά, το πιλοτικό πρόγραμμα ROLE MODELS (Θετικά Πρότυπα), με εστίαση στην πρόωρη σχολική εγκατάλειψη. 
Σκοπός του προγράμματος είναι η κατανόηση της σημασίας του σχολείου, η σχέση των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους, η ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους και ο επαναπροσδιορισμός των ενδεχόμενων δυσκολιών που αντιμετωπίζουν. Κυρίαρχο, επίσης, ρόλο στο πρόγραμμα παίζει η αξία των προτύπων, ποια άτομα θεωρούνται πρότυπα και πώς μπορούν να μας εμπνεύσουν και να μας επηρεάσουν θετικά.
Η υλοποίηση του προγράμματος εποπτεύεται από πενταμελή επιστημονική ομάδα Πανεπιστημιακών, ενώ η επιτόπια παρακολούθηση της υλοποίησης του προγράμματος σε κάθε σχολείο γίνεται με τη βοήθεια των επιστημονικών υπευθύνων που έχουν οριστεί ανά Περιφέρεια. Στο πιλοτικό πρόγραμμα συμμετείχαν για το σχολικό έτος 2018-2019 συνολικά 60 σχολεία από 3 διαφορετικές Περιφέρειες, 23 στην Ήπειρο, 18 στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και 19 στην Κρήτη. Μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων ήταν και το Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας με τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές διερεύνησαν τη σημασία του σχολείου, της μάθησης, την αξία της προσπάθειας παρά τις όποιες δυσκολίες, τους λόγους που μπορεί να ωθούν κάποιους στη σχολική εγκατάλειψη και το κόστος αυτής. Επίσης, συζήτησαν για το ρόλο που έχουν τα πρότυπα στη ζωή μας και πώς μπορούν να μας επηρεάσουν θετικά, πώς αντιμετώπισαν τις δυσκολίες τους και τελικά πέτυχαν τους στόχους τους, "σπάζοντας" τα όρια των προσδοκιών για αυτούς.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος έγιναν διάφορες δράσεις και project στο σχολείο. Σε αυτό το πλαίσιο, επισκεφτήκαμε το Μουσείο Παπαγιάννη, όπου τα παιδιά περιηγήθηκαν στο χώρο και με τη συνδρομή της ξεναγού έμαθαν τόσο για την ιστορία των εκθεμάτων, αλλά και για τη ζωή του ίδιου του καλλιτέχνη, καθώς και ο ίδιος αποτελεί ένα role model στο πιλοτικό αυτό πρόγραμμα. 

Στη συνέχεια του προγράμματος μάς επισκέφτηκαν στο χώρο του σχολείου τα δικά μας role models, ο Χρήστος και η Στελίνα, με τη συνοδεία του κ. Βασίλη Κούτρα, επιστημονικού υπευθύνου της Περιφέρειας Ηπείρου. Δυο νέοι, με τα δικά τους προβλήματα ο καθένας, τα οποία όμως κατάφεραν να ξεπεράσουν και να διαπρέψουν στον ακαδημαϊκό χώρο. Ο Χρήστος στην ηλικία των 10 ετών διαγνώστηκε με εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, μία πάθηση που προκαλεί προοδευτική απώλεια της κεντρικής όρασης. Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που του προκάλεσε η συγκεκριμένη πάθηση, δεν σκέφτηκε ούτε λεπτό να σταματήσει να προσπαθεί. Συνέχισε το σχολείο, σπούδασε, έκανε μεταπτυχιακό και σήμερα βρίσκεται στο 2ο πτυχίο του και έχει σημαντικές διακρίσεις στον κλασικό αθλητισμό.
Η Στελίνα από μικρή ηλικία κλήθηκε να αντιμετωπίσει άλλου είδους εμπόδια. Οι δύσκολες οικογενειακές και οικονομικές καταστάσεις που βίωσε δεν την κατέβαλαν και με πείσμα και υπομονή, αλλά και αγάπη για το σχολείο, το οποίο -όπως η ίδια δήλωσε- υπήρξε το "καταφύγιό" της κατάφερε να περάσει στο Πανεπιστήμιο, να συνεχίσει σε μεταπτυχιακό επίπεδο τις σπουδές της, ενώ τώρα βρίσκεται στην ολοκλήρωση του Διδακτορικού της.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης των role models οι μαθητές του Α1 Γυμνασίου έγιναν για μια ώρα δημοσιογράφοι και έκαναν τις δικές τους ερωτήσεις στο Χρήστο και τη Στελίνα. Οι ιστορίες τους τους καθήλωσαν και τους θύμισαν με έναν ιδιαίτερα βιωματικό τρόπο πόσο σημαντικό είναι να μην τα παρατάμε στη ζωή, να αγωνιζόμαστε παρά τις δυσκολίες και να πιστεύουμε στον εαυτό μας.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου