Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Ο ηθοποιός Κώστας Κορωναίος στο Μουσικό Σχολείο Πρέβεζας: Διαδικτυακή εκδήλωση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.

 


Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας ημέρας Θεάτρου, που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Μαρτίου, την Τρίτη 23 Μαρτίου 2021 πραγματοποιήθηκε μια πολύ σημαντική διαδικτυακή εκδήλωση στο Μουσικό σχολείο Πρέβεζας, με εκλεκτό καλεσμένο τον πολύ αξιόλογο, συντοπίτη μας ηθοποιό Κώστα Κορωναίο.


Στην πρωτότυπη αυτή διαδικτυακή εκδήλωση συμμετείχαν  οι μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, στο πλαίσιο του μαθήματος της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Υπεύθυνη της εκδήλωσης και συντονίστρια της όλης διαδικασίας ήταν η κα Μερόπη Ζέρβα, φιλόλογος του σχολείου, η οποία διδάσκει το σχετικό μάθημα. 

Η κα Ζέρβα ξεκίνησε την εκδήλωση με μια εμπεριστατωμένη εισαγωγή στην οποία επιχείρησε μια γενική επισκόπηση της έννοιας του θεάτρου,  κάνοντας μια αναγωγή στις ιστορικές καταβολές του, ενώ παράλληλα παρέθεσε σημαντικές κριτικές απόψεις περί ορισμού του θεάτρου από τον Ίψεν έως την Έλλη Λαμπέτη.



 Συνδιοργανωτές της εκδήλωσης ήταν ακόμη η κα Πανωραία Γιαννουλάτου, η κα Παναγιώτα Κορωναίου και ο κ. Κοσμάς Κοψάρης, φιλόλογοι του σχολείου, ενώ υπεύθυνος για την τεχνική υποστήριξη ήταν ο κ. Περικλής Γιαννουλάτος, μαθηματικός του σχολείου. 

Ο κ. Κοψάρης στη σχετική εισήγησή του αναφέρθηκε σε ζητήματα πρόσληψης του αρχαίου ελληνικού δράματος στη σύγχρονη εποχή. Ανέλυσε το ζήτημα της διαμάχης περί δημοτικής και καθαρεύουσας που προέκυψε με την παράσταση της Ορέστειας το 1910, τις δελφικές εορτές, την πρώτη παράσταση τραγωδίας στην Επίδαυρο το 1938, καθώς και την οπτική της μεταφοράς της τραγωδίας στον κινηματογράφο με την τριλογία του Κακογιάννη (Ηλέκτρα, Τρωάδες, Ιφιγένεια). Για τις Τρωάδες του Κακογιάννη, ο Ιονέσκο είχε πει χαρακτηριστικά ότι με αυτή την ταινία του ο σκηνοθέτης κάνει πιο ανθρώπινη την τραγωδία του Ευριπίδη. 

Η κα Γιαννουλάτου στην πολύ ενδιαφέρουσα εισήγησή της αναφέρθηκε στο βιωματικό θέατρο και στην ψυχοσωματική του επενέργεια στους δέκτες, στα πλαίσια του βιωματικού-ψυχολογικού θεάτρου,  από τη σχολή του Κουν έως το σύγχρονο αμερικανικό θέατρο. Σύμφωνα με αυτή τη θέση, το θέατρο στηρίζεται στην αλληλεπίδραση με τον θεατή και αναδιαμορφώνεται, με βάση τις υπαρξιακές αναζητήσεις στην κάθε εποχή.

Η κα Κορωναίου, σε ένα πολύ οικείο κλίμα, παρουσίασε τον ηθοποιό Κώστα Κορωναίο, που είναι αδερφός της, εστιάζοντας πολύ αναλυτικά και καίρια σε σημαντικούς σταθμούς της καλλιτεχνικής του πορείας. 

Ο Κώστας Κορωναίος, επικοινωνιακός και άμεσος, με πολύ σημαντικές τοποθετήσεις συνομίλησε διαδικτυακά με τους μαθητές, οι οποίοι του έθεσαν πολλά ερωτήματα που έχουν σχέση με την απόφασή του να γίνει ηθοποιός, το πόσο δύσκολο είναι να αφομοιώνει υποκριτικά στο έπακρο κάθε ρόλο, ποιο είναι το αγαπημένο του θεατρικό έργο, αν τον εκφράζει απόλυτα το επάγγελμά του. Ήταν μια πολύ σημαντική εμπειρία για τους μαθητές που δεν έπαψαν να κάνουν ερωτήσεις σε έναν πολύ σημαντικό ηθοποιό. Ο Κώστας Κορωναίος είναι κατεξοχήν θεατρικός ηθοποιός, ενώ αξιόλογες είναι οι εμφανίσεις του στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι η διαρκής διερεύνηση ρόλων, στους οποίους επιζητεί να εστιάζει πολύπλευρα και εναλλακτικά. Έκλεισε πολύ όμορφα ο ίδιος την εκδήλωση με δραματουργική ανάγνωση αποσπάσματος με πολλούς ρόλους από την Ελένη του Ευριπίδη (σχετικό σχολικό εγχειρίδιο στη Γ΄ Γυμνασίου για το αρχαίο δράμα).  




Θερμά συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς που ήταν υπεύθυνοι της διοργάνωσης, καθώς και στη Διεύθυνση του σχολείου και στο Σύλλογο Διδασκόντων που στήριξαν αυτή την τόσο όμορφη εκδήλωση περί θεάτρου, με καλεσμένο τον Κώστα Κορωναίο, έναν πολύ αξιόλογο ηθοποιό, που είναι τιμή και χαρά μας που είναι Πρεβεζάνος. Ευχόμαστε να είναι δημιουργικός, προσφέροντας πάντα τόσο γόνιμα και καινοτόμα στην τέχνη με την σπουδαία υποκριτική του και με την ποιότητά του. 






Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου